Vart fan är världen påväg?

Godkväll mina kära läsare!
Jag har visserligen haft 0 läsare per dag i över 4 månader nu men det spelar mindre roll. Nu tänkte jag likväl alla andra sopor på detta nät börja blogga.. igen. Varför då tänker ni säkert? Arbetslös heter svaret.

Till skillnad från 80% av sveriges befolkning, dvs alla socar, vänsterpack, homosexuella och övriga idioter tänker jag inte skrika ut att samhället bör ta sitt ansvar och förse mig med A-kassa eller sympati. Inte heller tänker jag skriva en insändare där jag (o)detaljerat och halv-analfabetiskt vrålar ut min ilska över att vi just nu har europas högsta ungdomsarbetslöshet.

Nej, istället tänker jag ta det som var en och bör. Ta sitt ansvar. Gör något åt din situation. Det finns över 20 000 lediga tjänster i sverige, och det bara på platsbanken. Det finns en otal högskolor där jag kan börja plugga om jag vill och därmed leva på staten.

Tänk efter, hur nära ett kapitalt misslyckande har vi kommit där vi fullkomligt donerar bort statskassan. Vi ska höja utlandsbidragen trots att folk svälter på vår egen hemmaplan. Vi ska förse div. alkisar och annat avskum med existens minimum medan de sitter i soffan och stirrar kabel-tv i väntan på bättre tider. Det håller på att koka över för mig. Vi bor i ett land där allt annat än grått är för färgglatt. Där fosterlandskärlek numer är rasism. Där staten ska agera far åt hela vårt system, som håller på att äta upp sig själv. Där feminister gnäller över att de inte kan bli brandmän.

Till poängen, vad har hänt med individens ansvar i dagens sverige? Varför kan vi inte stilla inse att vi varken bör eller ska lägga allt ansvar på staten. Staten ska inte förse oss med jobb, pengar eller bostäder. Den fria marknaden och individen ska på egen hand med dess medfödda färdighet fundera ut sätt att lösa detta.
Jag inser nu att jag knappt själv längre förstår poängen med detta inlägg. Jag är förbannad på alldelles för mycket i vårt enarmade rike. Det mesta håller på att gå för långt. Jag är knappast politiskt aktiv, vet ni varför? Det finns ingen som tycker något. De få som tycker något utöver det gråa trycks ständigt ner av en jantelagsanda som borde varit slaktad för många århundraden sen.



"I de blindas rike är den enögde kung" - Niccolo Machiavelli



Kommentarer
Postat av: EEMELIE

haha well well.

2009-09-10 @ 19:14:45
URL: http://eemeliefransson.blogg.se/
Postat av: Anna

men gud du är verkligen bra!

2009-09-10 @ 19:22:11
URL: http://lifebyanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

vem säger att jg kanske inte har kontakter där som hjälper mig ;)

2009-09-10 @ 19:22:51
URL: http://minnahokka.blogg.se/
Postat av: Brunelefant

* Vore intressant om ni utvecklade er så smått. Är det en seriös kommentar Anna eller en oseriös? Vad menas med, haha well well?

2009-09-10 @ 19:38:49
URL: http://brunelefant.blogg.se/
Postat av: Brunelefant

*-> Minnahokka.blogg.se



Läs det sista i det övre inlägget så förstår du säkert du med :)*

2009-09-10 @ 19:40:00
URL: http://brunelefant.blogg.se/
Postat av: ervasti

Att folk ska ta sitt ansvar, att inte klaga på arbetslöshet och sen inte göra något åt saken håller jag fullständigt med om. frågan om röd eller blå, ja det är smaksak. personligen tycker jag att jobba är bra, du får rutin och inkomst. där har moderaterna rätt! men det argumentet ska väl vara mer riktat mot dom som utnyttjar soc-bidrag etc? det finns faktiskt dom som INTE kan jobba, och ska ändå kunna leva. nu vet inte jag om jag missförstått ditt inlägg, eftersom att jag läste igenom det lite snabbt men. sen vill jag även fråga vad homosexuella har gjort dig eftersom att du klassar dom som "idioter". jag har vänner som är flator, bögar och bi. jag anser inte att dom är idioter för det? vill gärna veta din åsikt, så jag hoppas på svar.



Ha det bäst!

2009-09-11 @ 01:31:35
URL: http://sebastianervasti.com
Postat av: Brunelefant

->Ervasti



Kul att se någon som håller med på några punkter. Självklart är det inte de få som verkligen inte kan jobba som detta inlägg riktar sig till. Inlägget riktar sig till just de du själv nämner, som utnyttjar systemet eller bara bestämmer sig för att gnälla över att de inte får allt betalt för sig när de inte gör sig förtjänta av något.



Min högst personliga uppfattning av framför allt manliga homosexuella är mindre bra, därav klassifieringen. Vet inte om det skulle ge dig något att gå in på detaljer och därför skippar jag det denna gång.



Allt som allt, riktigt kul med en konstruktiv kommentar. Räkna med att jag besöker din blogg framöver aswell.

2009-09-11 @ 10:23:52
URL: http://brunelefant.blogg.se/
Postat av: Plutten

Nu ska jag sprida din blogg så du får läsare, för damn, den är skoj! Kommer lätt kika in här dagarna i ända! Så hoppas jag du gillar min med och gör detsamma;)

2009-09-11 @ 12:25:07
URL: http://tillbakatillnuet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se