Hur ska vi kunna nå toppen.....

I ett ensamt rum, med endast en lampa tänd tillsammans med samhällskritiska rader från en av vår tids större artister, kanske med något enstaka msn pling då och då väcks helt plötsligt frågeställningen:

Hur ska vi kunna nå toppen när övermakten ständigt strävar efter jämnstäldhet och minskade klassklyftor.
Är det en tillfällighet att våra största idrotsstjärnor, våra skarpaste hjärnor och våra mest framgångsrika entreprenörer flytt vårat kära land sen länge? Svaret blir Nej med motivering.

Sverige har sedan 40-talet strävat efter ett kommunist-influerat folkhem. Och visst, jag erkänner att tanken är god. Men grundtanken kan knappast ha varit att vi ska straffa de få som lyckas nå framgång. Ponera att jag tjänar 1.000.000 i månaden på min idé som hjälper aids-drabbade barn. Ska jag då skatta smått makalösa 65% av MINA pengar jag lagt ner åratal på att förtjäna?

Ska mina 650.000kr istället gå till folk som skolkat från gymnasiet, rånat folk och supit upp sina sista slantar?  Är det vad socialdemokraterna har strävat efter att uppnå i 60 år? När problem med denna stat-till-tjuv uppstår så sitter Mona Sahlin hemma och blundar för de problem hon själv bidragit till att skapa?

Våra politiker får panik när någon uppstickare som trots allt representerar en betydlig del av vår befolknings uppfattning kommer. Man gapar om rasism för att något enstaka fån klandrar invandringen som fenomen. (obs invandring, inte invandrare)

Så.. hur ska vi då kunna nå toppen när vi staten ständigt sätter krokben. Svaret blir att fly landet. Till gynnsammare förhållanden. Det är en synnerligen ond cirkel som kommer leda till en urholkning av tillgångar, tillgångar som vi egentligen skulle behöva när konjukterna piska helt plötsligt svänger. 

"Folk är så enfaldiga och kuvade av dagens tunga, att en bedragare alltid finner någon som låter lura sig"
- Niccolo Machiavelli

Kommentarer
Postat av: mica ♥

SV: ok ska läsa =) hoppas du får en trevlig kväll=)

2009-09-10 @ 21:08:39
URL: http://Http://micamarica.blogg.se
Postat av: Linnea

Tack (A)

ag har frågestund på bloggen, och eftersom du är ny får du gärna fråga en fråga=) Tack på förhand (A)

2009-09-10 @ 22:29:06
URL: http://linneaborgstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se