Bruno svarar!

"Helena om Länkar! UPDATE!:
Hej och tack för kommentaren. Vad beträffar grammatiken så tror jag inte du kan hitta så mycket fel, men fortsätt att anstränga dig du, så hittar du säkert en liten felstavning eller något annat smaskigt här eller där, hehe! Mitt råd till dig är att skaffa dig ett eget liv! Önskar dig också ett Gott Nytt År och hoppas att du mår bättre nästa år!"


BRUNO SVARAR:
Jag tror att du är väldigt rotlös i dig själv, vet inte riktigt vem du är eller vad du tycker. När du ber oss att leta efter fel i din blogg är det som att skriva "min mamma gav mig inte tillräckligt med uppmärksamhet som liten" och vem kan klandra dig för det? Jag råder dig att vända dig till någon som du litar på, prata ut om detta och till slut (förhoppningsvis) komma fram till slutsatsen "jag är väldigt arg på min mamma." Eventuella förträngda minnen kan uppkomma och strö salt i oläkta sår, mitt viktigaste tips är då att inte ta till flaskan!
Önskar dig all lycka.


.. Och om jag själv skulle behöva prata med någon, då vill jag prata med en stabil person som inte biter tillbaka så hårt när denne får någonting kastat emot sig.




"Johanna om Länkar! UPDATE!:
Nej tack. Jag behöver ingen hjälp. Alla har sin egen blogg stil vilket blir mera personligt. Jag skriver inte för att få flera läsare.

Din blogg ser rätt tråkig ut, men de är väl din stil det."

BRUNO SVARAR:
Förnekelse. Det allra vanligaste inom psykiatrin. Sjukdomsinsikt är detsamma som självinsikt och vi använder oss oftast av samma metoder för att bekämpa det. Som liten tror jag att du fångade småflugor och spindlar, spärrade in dem i en glasburk och tittade spänt på när spindeln till slut gick till attack. Detta har satt sina spår i att du idag måste attackera direkt när du blir kritiserad, även om du inte alltid har rätt. Att publicera sig i en blogg ser du som att vara spindeln i din barndoms leksaksglasburk, såklart vill du ha fler åskådare!




"Miiqa om Länkar! Del 2 UPDATE 2/1:
Tackar, tackar, jag skrattar så att jag tjuter härborta!! :D Gör det något om jag kopierar och publicerar på min blogg?"

BRUNO SVARAR:
Att förtränga känslor och reaktioner är inte alltid det bästa att ta till i svåra situationer. Efter den eventuella otroheten, som jag antar att du har fått erfara med ditt ex, tror du dock på motsatsen. Släpp den där hårda fasaden som du verkar hålla så hårt om, sluta låtsas som att du tar allting med en klackspark - gråt ut! Ibland är det vad som behövs för att man ska kunna gå vidare. Det är okej att vara ett offer och det är okej att erkänna sig svag. Kom ihåg det.
Lycka till!



"Elin om Länkar! UPDATE!:
Driver du med mig eller?"

BRUNO SVARAR:
Nej, vi "driver" inte med dig. "Driver" du med oss?


Kommentarer
Postat av: Helena

Kära Bruno "psykolog". Själv är jag snart färdig legitimerad psykiater, dvs fem års påbyggnad efter leg.läkare, men kan inte förstå vad det är för fel på dig ( kanske utbildningen har vissa luckor ?), mer än att du inte är riktigt klok. Nu blockar jag dig från min blogg. Du har sårat och trampat på fler människor som har skrivit till mig och varit ledsna och det tyder på att du verkar ha ett futtigt liv din stackare.Babblar en massa goja om min mamma och att jag är rotlös, det verkar ju helknäppt. Uppmärksamheten verkar det vara du som har lidit brist eftersom du beter dig som du gör.Vad är det för människa som startar en blogg för att klanka ner på andra? En snorungen på arton år är vad du är, utan mycket till livserfarenhet. Varför inte börja det nya året med att rannsaka sig själv lite först!Jag önskar dig lycka till och vem vet, en vacker dag kanske du kommer till min mottagning och behöver hjälp, lyckligtvis kommer jag inte att veta att det är du!

2009-01-02 @ 16:50:40
URL: http://beverlyhills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se